困顿河河河

我遥寄你一个吻
Illusory Light - Sarah Blasko


I knew exactly,
我正是如此清醒地 确切地明白,
I knew exactly what this would feel like,
我正是如此明确地知道 这会是什么感觉,
I knew this day was coming,
我恰恰知道 这天终会到来,
I knew it right from the start,
从开始的时候 我就明白了,
I could see it in your eyes,
透过你的眼 我能清醒地看见这一切的真相,
but I just didn't care,
但我只是再也不在乎了,
I knew the days were numbered,
我恰恰知道 所剩时日无多,
but I fell anyway,
但我却觉得这与我无关,
I knew exactly,
我正是如此清醒地 确切地明白,
I knew exactly what you would be to me,
我正是如此明确地知道 你会给我什么,
A scar on the horizon,
超出视野边界 无法触及的 这道长长的伤疤,
a perfect dim illusory light,
这道朦胧暗淡的虚幻光芒 完美的干扰着我,
And I held it in my hands,
我把它捧在手心,
to protect it from the wind,
不让狂风伤害它,
But the more I held on,
但我握得越紧,
I knew I'd lose it again,
我知道 我将会失去它,
You blew in like a breeze,
你如春日里拂面而来的微风,
and rolled out like a storm,
你像永不会停止的狂风暴雨,
I know you didn't think it'd do any harm,
我知道你并非故意 但这却给我带来切肤之痛,
I knew exactly,
我正是如此清醒地 确切地明白,
I knew exactly what this would feel like,
我正是如此明确地知道 这会是什么感觉,
To hear the same voice ,
我听见那道熟悉的声音,
That said 'hello' say 'goodbye',
它向我说“你好”“再见”。


吸血鬼日记的插曲,尽管我没看过这部剧,但是里面的歌儿可没少听。

当时都在睡觉时听这首歌儿了,后来那次放假,我和他一起回家,请了假赶动车,司机车上放了这首歌。
我那时候开心死了,想抓住前面的椅背,告诉他这首歌是不是很好听。

可惜没有这个机会……那天着急得连他都开始回头看我,满头大汗,下车之后提起我行李箱跑。

很好听的歌儿,不应该错过。

早安。

评论

热度(17)