困顿河河河

我遥寄你一个吻
When the Rain Falls - Suede


Come out tonight in the puddles,
今夜请跳出过去的泥潭,
splash some love across the sky,
将爱的水花溅上天空,
Just you and I bursting bubbles,
我和你要一切虚妄的泡沫打个破碎,
As the sky is about to cry,
让那片不真实的天空为此流下眼泪,
When the rain falls,
当雨滴落下,
Theres a magic in our lives,
你是否感觉到我们的生命是如此奇妙,
When the rain falls,
雨落时分,
Were happy deep inside,
你是否感觉到内心深处有欢愉在悸动,
When the rain falls,
那是天空开始哭的时候,
It cleans away the corners of our minds,
它的眼泪洗涤了你我心灵的每个角落,
When all the world looks like Atlantis,
世界仿佛不久之后就要沉没,
And car sit rusting in the drives,
车流依旧,人们也还是一如既往疲于奔命,
Just step outside and hit the concrete pavement,
只想快点逃出这里,给脚下这冷冰冰的路面狠狠一击,
When the rain falls down for you and I,
就在这雨为你为我从天际倾下的时候,
When the rain falls,
当雨滴落下,
The pretty people run,
美丽又忙碌的人们只是开始奔跑,
When the rain falls,
雨落时分,
The colours cloud the sun,
太阳也只能选择躲藏,
When the rain falls,
那是天空开始哭的时候,
Well sit and watch the children hurry home,
而我们只是静静坐下,看着别人家的孩子匆匆归去,
Rain falls,
雨滴落下,
Rain falls,
那是天空开始哭泣,
And when everything is blue or green or green or blue or grey,
如果在你心中一切都开始失去意义,
I cross the street to catch the beat of my heart,
我会穿过解救我和你,
And I watch it all cos theres nothing to do today,
我会在那时别无选择,只好仰头望天,
And I watch it all fall so hard,
我看到天空哭泣得如此伤心。

昨天推了主唱的歌儿,今天推一首山羊皮吧。
不是迷幻风的山羊皮。

今天结果不是太好。
所以表现出有多歇斯底里的高兴,就有多无法表现的难过。

唉。

可能我本质上就是爱去逃避的一个人,面对着那个朋友,现在都不叫朋友一一只能赶紧走掉。
甚至明明她是更有错的那一个。
低头不见抬头见的环境里,真难得我还有力气和她打个招呼。

要是这个世界不用有各式各样的交际就好了。

晚安。

评论

热度(2)