困顿河河河

我遥寄你一个吻
Sparks - Tom Adams


It was the last day of summer,
夏日已经临近尾声,
And I travelled from this home,
从家为起点扬帆起航,
I tried, I tried to find a way,
我尝试 试图找寻条路径,
As another year passed by,
苍茫岁月又是一年,
And the cold sets in your bones,
严寒依然烙印于你的骨髓,
Keep moving, keep moving and don't look back,
继续前进 前进 不要回头看,
Hold on, keep breathing,
坚持 继续做深呼吸,
Your star will rise,
你心中的星辰会悄然升起,
Hold on, keep dreaming,
坚持 继续酝酿美梦,
Keep the spark, keep the spark alive,
呵护着火花 保持它的闪耀,
There's a thousand miles between us,
尽管我们之间咫尺天涯,
But I never felt so close,
但却从未感知心如此接近,
Hold on, hold on, we'll make it through,
坚持住 坚持下去 我们会成功的,
Tomorrow at the first light,
明天的第一道曙光,
Begin the opening words,
开始诉说着开场白,
A new chapter, and this is now the first light,
开启崭新的篇章 也是的全新的一缕曙光,
Hold on, keep breathing,
坚持 继续做深呼吸,
Your star will rise,
你心中的星辰会悄然升起,
Hold on, keep dreaming,
坚持 继续酝酿美梦,
Keep the spark, keep the spark alive,
呵护着火花 保持它的闪耀。

确确实实的silence呀,仍然是缥缈的男声。

今天讲讲失眠吧。
刚刚宿舍还提到,手机为什么会卡,很大一部分原因是因为总是不关机。

不关机是因为,要听歌儿。
听歌儿是因为,对睡觉很浅的我来说,外面洗漱吵闹的声音难以入眠,又很快就被吵醒。
为了能睡着只能设定定时关闭音乐,但是却不能不听。

有过听到一半突然惊醒的经历,因为那首歌儿有点躁,后来就吸取教训只敢听点儿柔和的了。

失眠就很痛苦了,睁眼会睁到天亮。

今天开的玩笑几乎都跟高考有关……上午上课时伙伴儿说,我试试老师说的那个摔一下啊,你别闲疼。
我还没来得及反应就被正面绊倒,后背和后脑勺儿着地时感觉到嗡的一下,脑子里竟然莫名其妙的都是高考。

要是能回到语文考场,我一定举手举报后面那个一直踢我凳子的傻逼。

晚安。

评论(3)

热度(7)