困顿河河河

我遥寄你一个吻
Sounds Like Somewhere - Lily & Madeleine


Someday, I'll find the right words,
有一天,我会找到合适的语言,
I'll belong or I will wander,
我会有所归属,或一直盲目游荡,
Somewhere, Over the mountain,
在哪里,或许是山顶之上,
Under the great sky i will be all right,
在那片天空之下,我会释放自己,
Someday I'll find the right words,
有一天,我会找到合适的语言,
and i'll bloom where I was planted long ago,
我会在一个对的地方绽放,
Until then, I'll be waiting,
到那时,我会等待,
Hoping, to one day let go,
期待着有朝一日的放手,
Near the cider mill orchard,
附近的苹果果园,
I stopped my walking along the path,
我在小径上停下了脚步,
The foot trails are hard to follow,
足迹越来越难去追踪,
and feeling hallow, I headed back,
感觉到了神圣,我掉头,
Someday I'll find the right words,
有一天,我会找到合适的语言,
and i'll bloom where I was planted long ago,
我会在一个对的地方绽放,
Until then, I'll be waiting,
到那时,我会等待,
Hoping, to one day let go,
期待着有朝一日的放手,
Someday I'll find the right words,
有一天,我会找到合适的语言,
I'll sing a song that sounds like somewhere,
我会唱一首歌,像在某处听过。

听这个歌儿心会静的,能想一些事儿。

刚刚刷了朋友圈,看见高中一个同学对着一瓶巴黎水左拍右拍。
有点想笑。

以前不太了解她,也不太喜欢她。
现在没什么感觉,连微信也是被赶着加好友。
从我学的这点儿玩意儿分析虽然不出来她是什么样的人,但是也明白挺多事儿了。

看她发考托福的很多东西,前一阵儿羡慕死了。

回来在宿舍里大家都很丧气,出国念书应该是要等到下辈子才可以了。

有很多事儿不能平衡,就像高中三年的成绩,从来没像高考一样低,兜底儿的学校最后竟然还提心吊胆了一阵儿。

是谁说过往事不回头这句话?
怎么可能做到?

晚安。

评论(2)

热度(16)